Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Chemija>Naftos produktų naudojimas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Naftos produktų naudojimas

  
 
 
1234567
Aprašymas

Naftos produktų naudojimo analizė. Naftos produktų ekologinė analizė. Kancerogeninių aromatinių angliavandenių kiekis miesto ore ir jų biologinis aktyvumas. Įvadas.

Ištrauka

Nafta yra pagrindinė energetinė žaliava, tačiau jos ištekliai riboti. Todėl naftos taupymo problema tampa vis aktualesnė, kadangi aplamai žemėje mažėja gamtiniai ištekliai. Prarandamų naftos produktų poveikis gamtai verčia racionaliau naudoti šiuos gamtinius išteklius. Vienas iš taupymo būdų yra naftos produktų kokybiškas, saugus ir ekologiškas gabenimas, laikymas bei vartojimas.
Nesilaikant šių "reikalavimų" naftos produktai vartotojui tik suteikia finansiškus nuostolius, o gamtai jis gali sukelti net katastrofą.
Analizuojant nuostolius jie skirstomi į kiekybinius, kokybinius ir mišrius (1pav.):
kiekybiniai nuostoliai, kai naftos produktai visiškai prarandami;
kokybiniai, kai naftos produktų kiekis nepakinta, bet pablogėja jų kokybė;
mišrūs kai sumažėja kiekis ir pablogėja kokybė.

Nuostoliai būna natūralūs, kurių sunku išvengti, ir realūs kūrių galima išvengti. Pavyzdžiui pripilant ir išpilant benziną iš cisternos ar benzovežio, natūralūs nuostoliai dėl benzino garavimo žiemą yra 0,0345%, vasarą – 0,048%, pervežant – 0.085%. laikant benziną antžeminėse cisternose, (taip pat laivo triumuose kurie yra viršvandeninėje laivo korpuso dalyje) natūralūs nuostoliai žiemą būna apie 0,58, vasarą – 3,095kg, laikant požeminėse cisternose (ar povandeninėje laivo korpuso dalyje) – apie 0,29 ir 0,91kg skaičiuojant 1m² garuojančio paviršiaus ploto per mėnesį.
Kalbant apie autotransportą kiekybiniai nuostoliai susidaro, kai naftos produktai išlaistomi, kai netinkama mašinų parko struktūra ir agregavimas, bloga mašinų techninė būklė ir aptarnavimas, blogi keliai, įvyksta avarijos
Jei kalbėsime apie laivybą kiekybiniai nuostoliai yra gan didesni ir susidaro tada: kai yra nesilaikoma darbo saugos reikalavimų perpompuojant naftos produktus į cisternas ar laivo triumus, kai šie naftos perpompavimo įrenginiai ir agregatai yra prastos būsenos ar nebeatitinka saugių krovos reikalavimų, kai laivo triumių ar cisternų liukai dėl blogo aptarnavimo ar savo senaties yra nebesandarūs, kai nederamai ir nesilaikant taisyklių aptarnaujami laivo variklai ir varytuvai, galiausiai kai dėl blogų oro sąlygų ir laivadedžio nekompetencijos įvyksta laivo susidurimas galimos net katastrofos.

Atomobilių pasaulyje norint taupyti degalus (o taip pat ir pinigines) individualiems vartotojams yra gaminami mažilitražiai benziniai ir dyzeliniai varikliai, kurie yra ekonomiški ir ekologiški. Beto yra atsižvelgiama į automobilio paskirtį. Pavyzdžiui jei automobilis yra skirtas kroviniams gabenti jo variklis bus dyzelinis nes dyzelinas yra lengviau pagaminamas tuo pačiu pigesnis už benziną ir dyzelinių degalų mažiau sunaudojima. Lengvieji automobiliai yra konstruojami aptakesnės formos nes tai sumažina jo pasipriešinimą oro atžvilgiu bei mažina variklio apkrovimą, o tai reiškia yra sunaudojama mažiau degalų. Taip pat variklių techniškai tvarkingas stovis mažina degalų sunaudojimo kiekį. Pastaruoju metu į apyvartą yra bandoma išleisti kuo daugiau automobilių turinčių saulės baterijos elementų. Šie automobiliai veikia nuo saulės energijos ir yra visiškai ekologiški ir jiems nebereikalingi degalai. Tačiau šie automobiliai neturi paklausos tarp vartotojų nes jų saulės baterijos negali išvystyti didelio greičio.
Laivyboje naftos produktų taupymas pagrindinai priklauso pasirinkto laivo kelio. Kuo trumpesnis maršrutas, tuo mažiau sunaudojama degalų. Tačiau laivo kelio parinkimas priklauso nuo tokių faktorių kaip laivo techninių galimybių, oro sąlygų, navigacijos bei locijos taisyklių. Nes nevisada galima plaukti ten kur norima ir kaip norima.
Taipogi degalų taupymas priklauso ne tik nuo žmonių valdančių laivą bet ir aptarnaujančių laivo variklius ir varytuvus. Jų kvalifikacija ir darbo stažas padeda sumažinti naftos produktų sunaudojimą.(nutekėjimą iš variklio) ir t.t. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-03-05
DalykasChemijos referatas
KategorijaChemija
TipasReferatai
Apimtis6 puslapiai 
Literatūros šaltiniai3 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis17.65 KB
AutoriusBogdan
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2000 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaPriešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie VRM Ugniagesių gelbėtojų mokykla
Failo pavadinimasMicrosoft Word Naftos produktu naudojimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 6 puslapiai 
  • Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie VRM Ugniagesių gelbėtojų mokykla / 2 Klasė/kursas
  • 2000 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą